28. uge

190 lørdag den 11.december Las Palmas Las Palmas

Nu har vi så fået placeret Gi'vind godt inde i havnen. Vi er ved at gå lidt i "standby mode" nu hvor vi snart skal hjem. Det er som om vi ikke kan tage os sammen til at få gjort nogle ting og egentlig er det lidt irriterende, at vi ikke bare kan flyve hjem med det samme, men skal vente til på onsdag.
Få at få tiden til at gå, planlagde vi en havnerundfart i gummibåden. Det er altid spændende at se hvem der er kommet ind i mellemtiden og se om der er nogle man "kender", så der blev pakket et par øl og så startede "Gi'vinds havnerundfart". Det er nu ikke den store udskiftning der er i havnen, alle er sikker ved at indstille sig på at det snart er jul og har derfor tænkt sig at ligge stille.
Eftermiddagen gik med lidt læsning og skriveri på computeren.
Om aftenen bestemte vi os for at gå på værtshus. Vi syntes at kombinationen med øl og internet er helt fin, så vi bestemte os for at tage begge computere med op og så sidde og surfe på nettet mens vi fik os en kold pilsner.

191 søndag, den 12.december Las Palmas Las Palmas

Endnu en lang dag der skal fordrives, så efter morgenkaffen var det endnu engang tid til havnerundfart og en gåtur ud på molen.
Dagens store opgave var at finde ud af hvorfra bussen til lufthavnen afgår samt hvad tid.
Så ved middagstid monterer vi traveskoene og begiver os op i byen. Vi havde forinden forespurgt på havnekontoret og fået en retning at gå i. Ved central stationen viser det sig at der også er marked, så jeg bliver placeret i en bar med et stort glas fadøl og  Gitte lover at være tilbage i løbet af en halv time. Der går dog ikke mere end ti minutter før hun er tilbage og med et skræmt udtryk i ansigtet, fortæller at hendes kamera er blevet stjålet.
Ja - ja, nu troede vi lige at det var begyndt at gå bedre. Hun havde det liggende i sin trøje og lynlåsen var lukket og pludselig var den åben og kameraet var væk. Hamrende ærgerligt ! Der var jo ikke så meget at gøre. Tyvene var jo nok over alle bjerge. Som en ringe trøst, blev vi enige om at det da var godt, at det ikke var pungen, med begge kørekort, begge visakort samt penge, som hun havde i den anden lomme, som var blevet stjålet.
Vi fandt ud af det med bussen og gik slukørede tilbage mod båden. Undervejs kom Gitte i tanke om at hun muligvis havde lagt det på kortbordet, for mens hun stod med det ringede telefonen og så havde måske lagt det fra sig uden at tænke over det. Det kunne næste ikke gå stærkt nok med at komme tilbage til Gi'vind og det var med rystende hænder at der blev lukket op til salonen. Py-ha, kameraet lå på kortbordet. Det gav os en "reminder" om at vi nok skal være mere påpasselige med vores ting og tænke os lidt mere om hvad vi går rundt med i lommerne.
Aftenen stod igen i biografens tegn og efter filmen blev det til en rundtur på havnen.

Dato Fra  Til Distance
192 mandag, den 13. december Las Palmas Las Palmas

I dag skulle vi være flittige. Efter morgenkaffen lagde vi an til at begynde at pille de instrumenter ud som skal til reparation hjemme Danmark. Vores Garmin kortplotter har mistet sit solfilter, som gør at man kan se skærmen i solskin. Det er desværre et tilbagevendende problem, som vi har prøvet før, og nu må til det igen, men der er ingen problemer for Garmin har lovet at dække det på garanti. Af Simrads instrumenter er der et der er gået i stykker, samt det ene rør til VHF'en, men her er der desværre ingen pardon. Over 2 år = ingen garanti. Det kunne være at de kunne lære lidt af Kjøller og Garmin, om god service.

Klokken var ved at blive middagstid og da solen skinnede fra en skyfri himmel, blev vi enige om at det var meget bedre at tage til stranden, end at begynde at skille båden ad. Rygsækken blev lynhurtigt pakket og et styks taxa indfanget og efter et kvarter var vi på stranden, så vores efterhånden noget blege kroppe kunne få lidt farve inden vi skulle hjem.
Da solen gik ned, spadserede vi tilbage til båden, hvor vi sad og hyggede os i cockpittet. Der er lovet ret meget vind de næste par dage og det skulle faktisk, ifølge vejrudsigten, været startet allerede i går, men det har ladet vente på sig. Sidst på aftenen kom både vinden og regnen og vi kunne se at der var et tordenvejr i vente ude i horisonten. Vi satte ekstra fortøjninger og fendere på inden vi krøb til køjs.

193 tirsdag, den 14. december Las Palmas Las Palmas

Det har været et forfærdeligt uvejr i nat. (Fortalte Gitte, jeg sov) Det tordenvejr som vi kunne se ude i horisonten i går kom lige ind over os og holdt Gitte vågen den halve nat. Men der var ingen kære mor i dag, Gi'Vind skulle skilles ad og have afmonteret instrumenterne og derefter pakkes sammen, så hun kan være alene de næste 3 uger.

Vi har fået en tysk båd ved siden af os og de skal blive her jul og nytår over og de har lovet at kikke efter Gi'Vind mens vi er væk. Gitte fik pakket en kuffert med de mest nødvendige ting og med instrumenter, computer og skattepapirer, som vi også skal have ordnet, er vi alligevel ved at være oppe på de 40 kilo vi må have med i flyveren.
Vejret er ved at ligne en dansk efterårsdag. Det blæser og regner og det hele er ved at være lidt trist, så det er godt at vi skal hjem alligevel.

Nu er det tid til at bevæge os op på værtshuset og få årets sidste spanske cerveza (øl) og få opdateret hjemmesiden og derefter er det på hoved i køjen.

194 onsdag, den 15. december Las Palmas København ca. 45oo

Hjemrejse til Danmark.

Vi på Gi'vind vil gerne ønske alle der følger med her på hjemmesiden en rigtig god jul og et godt nytår.